• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
4-тарау. Азаматтардың Кәсіпкерлік қызметін белсендіру және жеке бизнесті дамыту үшін қолайлы әкімшілік - құқықтық және экономикалық жағдайларды қалыптастыру. 

АЗАМАТТАРДЫҢ КӘСІПКЕРЛІК ҚЫЗМЕТІН ЖАНДАНДЫРУ ЖӘНЕ ЖЕКЕ БИЗНЕСТІ ДАМЫТУ ҮШІН ҚОЛАЙЛЫ ӘКІМШІЛІК-ҚҰҚЫҚТЫҚ ЖӘНЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ЖАҒДАЙЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ

Мемлекеттік реттеуді қысқарту және экономикалық еркіндік дәрежесін арттыру
Жеке кәсіпкерлік бастаманы жандандыру, кәсіпкерлік қызмет тиімділігінің тұрақты өсуіне жәрдемдесу және экономиканың салалық құрылымын жақсарту үшін мыналар көзделеді: жеке бастамашылық қызметті ынталандыру және қолдау жөніндегі мақсатты саясат, ұйымдастыру жұмысы мен шаралар жүргізу; меншік нысанына қарамастан шаруашылық жүргізу субъектілерінің жұмыс істеуіне тең жағдайлар жасау.; бар проблемалар мен нарықтық талаптарды шешу үшін шаруашылық-экономикалық қатынастардың маңыздылығы дәрежесін мемлекеттік реттеудің нысандары мен деңгейінің сәйкестігін қамтамасыз ету; монополистік қызметке қарсы іс-қимыл және бәсекелестік ортаны қалыптастыру; мемлекеттік мүлікті неғұрлым тиімді меншік иесіне беруді қоса алғанда, мемлекеттік кәсіпорындарды реформалау, пайдаланылмайтын мүлікті шаруашылық айналымға тарту жөніндегі міндеттемелердің орындалуын бақылау жөнінде шаралар әзірлеу; экономиканы дамытудағы мемлекеттің рөлін өзгертуді, мемлекеттің реттеуші және меншік иесі ретіндегі функцияларын бөлуді қоса алғанда, мемлекеттік басқаруды жетілдіру; жаңа бизнесті генерациялауға және жұмыс істеп тұрған Бизнестің эволюциясын, шағын, шағын – орта, орта – ірі ұйымдарға микроұйымдарды трансформациялауға жәрдемдесу; әлеуметтік-еңбек қатынастарын жетілдіру; әкімшілік рәсімдерді жүзеге асыру кезінде бизнестің транзакциялық шығындарын қысқарту, типтік іскерлік жағдайлар шеңберінде әкімшілік рәсімдерді өту кезінде "БІР ТЕРЕЗЕ" қағидатын практикаға енгізу: бір типтік іскерлік жағдай - бір өтініш; әкімшілік рәсімдерді, электрондық бақылауды енгізу (кеңейту), құқықтық қатынастарды кейіннен өзін-өзі реттей отырып, кәсіпкерлік қызмет саласындағы құқықтық қатынастарды мемлекеттік реттеудің өзектілігін (негізділігін) жоғалту мәніне заңды тұлғалардың электрондық кабинеттерін құру туралы ұсыныстар түскен кезде заңнамаға бағалау жүргізу; нақты іскерлік жағдайларды негізге ала отырып, қажетті рәсімдерді іздестіру мүмкіндігін беретін әкімшілік рәсімдердің бірыңғай жалпыға ортақ электрондық тізілімін құру; әкімшілік рәсімдердің электрондық түрде өтуін қамтамасыз ету; лицензияланатын қызмет түрлерінің шеңберін ұлттық қауіпсіздікке, қоғамдық тәртіпке, құқықтары мен бостандықтарын қорғауға, халықтың имандылығына, денсаулығына және қоршаған ортаны қорғауға тікелей әсер ететін қызмет түрлерімен ғана шектеу, лицензиялық талаптарды оңайлату, лицензиялар беру үшін мемлекеттік баж ставкаларын азайту (жою), лицензиялардың қолданылуын соттың шешімі бойынша ғана мәжбүрлеп тоқтатуды қамтамасыз ету; шок субъектілеріне қатысты кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыру шарттарына әсер ететін нормативтік құқықтық актілердің реттеушілік әсерін бағалау тетігін республикада енгізу; қауіпсіздікті ерікті декларациялау элементтерін енгізе отырып, шағын кәсіпкерлік субъектілерін ашу мен олардың жұмыс істеуінің оңайлатылған регламенттерін әзірлеу; Шаруашылық жүргізуші субъектілерді микро, шағын және орта ұйымдарға жатқызу өлшемдерін өзгерту (шетелдік тәжірибені пайдалана отырып)); кәсіпкерлік қызметті ерікті өзін-өзі реттеуді дамыту үшін ынталандырулар жасау, мемлекеттік органдардың функцияларын өзін-өзі реттейтін ұйымдарға беру бағытында салалық заңнаманы дамыту; қылмыстық заңнаманы және әкімшілік құқық бұзушылық туралы заңнаманы ШОК субъектілерінің жауапкершілігі мөлшерінің келтірілген залалдың (зиянның) мөлшеріне және әрекеттердің қоғамдық қауіптілік дәрежесіне сәйкестігі мәніне өзгерту; шаруашылық жүргізуші субъектілердің адалдық қағидаттарын мүлтіксіз сақтау, бақылаушы (қадағалау) органдар жұмысының алдын алу бағытының басымдығы негізінде бақылау (қадағалау) қызметін жетілдіру; ШОК субъектілерінің құқықтары мен заңды мүдделерін сотта қорғау деңгейін арттыру; ШОК саласын қозғайтын сот шешімдерін ғаламдық компьютерлік Интернет желісінде (шешімдердің, қаулылардың дәлелді бөлігін қоса алғанда) ашық түрде жариялау.
2Әртүрлі меншік нысанындағы субъектілер үшін бәсекелестік ортаны қалыптастыру және шаруашылық жүргізудің тең жағдайларын қамтамасыз ету
Меншік мөлшері мен нысандарына қарамастан шаруашылық жүргізу субъектілері қызметінің бәсекелестік жағдайларын жасау мақсатында: монополияға қарсы заңнаманы бұзғаны үшін жауапкершілік шараларын пайдаланудың құқық қолдану практикасына шолу және оларды түзету туралы ұсыныстар енгізу; нарықтағы үстем жағдайды айқындау тәсілдерін оңтайландыру; табиғи монополиялар субъектілері қызметінің ашықтығын қамтамасыз ету көзделеді; өндірістің тиімділігі, экспортты ұлғайту, импорт алмастыру, қосымша жұмыспен қамтуды қамтамасыз ету және басқалар сияқты алдын ала белгіленген өлшемдерді негізге ала отырып, қаржылық, тапшы материалдық және шикізат ресурстарын бөлудің конкурстық тетіктерін жетілдіру; мемлекеттік сатып алудың жалпы көлеміндегі ШОК субъектілерінің үлесін ұлғайтуға бағытталған шараларды әзірлеу және жеткізілген тауарлар (жұмыстар, көрсетілетін қызметтер) үшін ақы төлеу мерзімдерін сақтау мақсатында мемлекеттік сатып алу туралы заңнаманы жетілдіру.); меншік нысанына қарамастан барлық ұйымдар үшін коммерциялық қызметті жүзеге асыруға рұқсат берудің бірыңғай ережелерін белгілеу

Меншік саласындағы құқықтық қатынастарды жетілдіру азаматтардың жеке бастамашылық қызметке мүдделілігін және ШОК субъектілері санының серпінді өсуін арттыру үшін бір жағынан, мемлекеттік меншікті одан әрі оңтайландыруды, ал екінші жағынан – жеке меншікті қорғау мен дамытудың сөзсіз кепілдіктерін қамтамасыз етуді көздейтін меншік саласындағы құқықтық қатынастарды жетілдіру жөніндегі жұмысты жалғастыру қажет. Осы мақсатта: жеке меншік құқықтарының кепілдігін, меншік нысандарының теңдігін қамтамасыз ету, мемлекеттік органдар тарапынан ШОК субъектілерінің қызметіне негізсіз араласуға жол бермеу; мүлікті адал сатып алушыларға иелену және пайдалану кепілдігін қамтамасыз ету көзделеді.; салықтарды, алымдарды (баждарды), бюджетке төленетін өзге де төлемдерді, мемлекеттік бюджеттен тыс қорларды немесе соттың заңды күшіне енген шешімі (қаулысы) болмаған кезде Беларусь Республикасының халықаралық шарттарына сәйкес жүзеге асырылатын төлемдерді өндіріп алуды қоспағанда, кәсіпкерлік қызмет субъектілерінің мүліктік құқықтарынан айыруға (тоқтатуға) бағытталған іс-әрекеттерге тыйым салу; мемлекеттік мүлікті пайдалану және билік ету тиімділігін бағалауға тәсілдерді жетілдіру; мемлекеттік мүлікті пайдалану және билік ету тиімділігін бағалау; пайдаланылмайтын немесе тиімсіз пайдаланылатын мүлікті кәсіпкерлік қызмет субъектілеріне беру рәсімін оңайлату және мерзімін қысқарту; жер учаскелерін беруге байланысты рәсімдерді оңайлату және мерзімдерді қысқарту бөлігінде заңнаманы жетілдіру.

Ұтымды фискалдық саясатты қалыптастыру, есепке алу мен есептілікті оңайлату ШОК субъектілеріне қатысты фискалдық саясатты ұтымды ету бір жағынан субъектілердің қосылған құнын алу деңгейін төмендету жөніндегі шараларды, екінші жағынан олардың салықтарды, әлеуметтік жарналар мен төлемдерді есептеу мен төлеуге арналған шығындарын қысқартуды көздейді. Осы мақсаттарда мыналар көзделеді: экономикаға фискалдық жүктемені оңтайландыру есебінен тауарлардың (жұмыстардың, қызмет көрсетулердің) бәсекеге қабілеттілігін арттыру; салық салудың оңайлатылған жүйесін одан әрі жетілдіру; ШОК субъектілері үшін жылжымайтын мүлік салығы мен жер салығының салық салынатын базасын айқындау әдістемесін жетілдіру; ШОК субъектілерінің инвестициялық және инновациялық қызметіне салық салу тетіктерін жетілдіру; жекелеген аумақтарда шаруашылық жүргізу субъектілеріне салық жүктемесін төмендету тетігін жетілдіру; жеке кәсіпкерлер мен өзге де жеке тұлғалардан алынатын бірыңғай салықты қолдану аясын кеңейту; салықтар, алымдар мен баждар бойынша есепті күнге берешегі болған кезде жеке кәсіпкерлерге дебитор-ұйымнан ақша қаражатын өндіріп алу үшін салық органдарына жүгіну құқығын беру; есептілікті оның санын, көрсеткіштер тізбесін, ұсыну мерзімділігін, оны толтыру уақытын қысқарту және мемлекеттік органдарға (ұйымдарға) беру жолымен оңтайландыру, қағаз құжат айналымын кезең-кезеңмен қысқарту; ШОК субъектілерінің қызметіне ішінара статистикалық байқауларды қолдану практикасын кеңейту.
3ШОК субъектілерінің қаржы ресурстарына қол жеткізуін кеңейту ШОК субъектілерінің қаржы ресурстарына қол жеткізуін кеңейту мақсатында мыналар көзделеді: қаржылық қолдау көрсету түрлерін, шарттары мен тәртібін жетілдіру; ШОК субъектілерін, оның ішінде стартап-компанияларды қолдаудың кепілдік тетігін дамыту және жетілдіру; ШОК қолдау жөніндегі іс-шараларды қаржыландыруға бағытталған қаражат көлемін облыстардың және Минск қаласының шоғырландырылған бюджеттерінің меншікті кірістерінен 1 пайызға дейін кезең-кезеңімен ұлғайту; ШОК субъектілерінің қаржы ресурстарына қол жеткізуін; тиісті макроэкономикалық жағдайлардың қалыптасуына қарай экономикадағы номиналды пайыздық ставкаларды біртіндеп төмендетуге бағытталған шараларды іске асыру; ШОК субъектілеріне банктер ұсынатын қызметтер спектрін кеңейту; банктік емес қаржыландыру жүйесін дамыту үшін институционалдық жағдайларды қалыптастыру; ШОК субъектілерін қаржыландыру көздерінің бірі ретінде борыштық капиталдың айналысын ұйымдастыру; ШОК субъектілерін және (немесе) азаматтардың іскерлік бастамаларын дамытуға микроқаржайлар беретін микроқаржы ұйымдарының ресурстық әлеуетін арттыруға бағытталған іс-шараларды өткізу; халықтың қаржылық сауаттылығын және ШОК өкілдері мен азаматтардың микроқаржылық мүмкіндіктері туралы хабардар болуын арттыру.

Қоғамда кәсіпкердің және кәсіпкерлік қызметтің оң имиджін қалыптастыру қоғамда кәсіпкердің оң имиджін қалыптастыру және жеке бизнестің қоғамдық маңыздылығын арттыру үшін мемлекеттің жеке бастамашылық қызметке сындарлы қатынасын, сондай-ақ ШОК субъектілерінің елдің әлеуметтік-экономикалық міндеттерін іске асыруға қосқан үлесін көрсететін шаралар кешенін әзірлеу және іске асыру талап етіледі. Осы мақсатта: республикалық және өңірлік деңгейлерде телехабарлар ұйымдастыру және бұқаралық ақпарат құралдарында кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту саласындағы мемлекеттік саясат және оны іске асыру жөніндегі нақты шаралар туралы жарияланымдарды орналастыру; ел мен өңірлердің ШОК жетістіктері туралы ақпараттық-таныстыру материалдарын басып шығару, оларды республикада және шетелде белсенді тарату; қоғамда кәсіпкердің оң имиджін қалыптастыруға бағытталған салалық және салааралық жобаларды, конкурстар мен рейтингтерді ұйымдастыруға жәрдемдесу; кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту;
қызметтің түрлі салалары мен салаларындағы ШОК жетістіктерін республикалық және жергілікті деңгейлерде ұдайы жариялау, бизнесте болған нақты тұлғаларды танымал ету; бұқаралық ақпарат құралдары арасында кәсіпкерлік қызметті үздік жариялау мен насихаттауға конкурстар өткізу; ШОК табысты өкілдерін үкіметтік наградалармен, биліктің барлық тармақтарының Мемлекеттік басқару органдарының Құрмет грамоталарымен марапаттау практикасын кеңейту; мерекелік күн – кәсіпкер күнін ұйымдастыру; ШОК субъектілерінің кәсіби этикасын қалыптастыруға жәрдемдесу, бұқаралық ақпарат құралдарында олардың қайырымдылық және әлеуметтік бағытталған қызметінің мысалдарын жариялау; жеке тұлғаның өзін-өзі жүзеге асыру және халықты жұмыспен қамтуды қамтамасыз ету тәсілі ретінде кәсіпкерліктің әлеуметтік маңыздылығын бұқаралық ақпарат құралдарында таныту; мемлекеттік билік және басқару органдары өкілдерінің қатысуымен Кәсіпкерлікті дамыту проблемаларын шешу үшін сындарлы тәсілдерді әзірлеу мақсатында дөңгелек үстелдер, кеңестер, конференциялар, форумдар және басқа да жария талқылаулар ұйымдастыру;; ШОК субъектілерінің заңды құқықтарына қысым жасауға мемлекеттік биліктің қолданылмаушылық саясатын қалыптастыру, оларды бұзу фактілерін және кінәлілерді жазалау және бұзушылықтардың салдарын жою үшін қабылданған шараларды бұқаралық ақпарат құралдарында кеңінен жариялау.